pondelok 7. septembra 2009

Výmena brzdových doštičiek

Podľa portalu www.fiestamk6.com je výmena brzdových doštičiek jednoduchá vec a nie je treba platiť servisu za ich výmenu, Podľa následového postupu by ste mali byť schopný si to vymeniť sami. Tak podme na to.

Odporúča sa premazať doštičky ako prevencia pred pískaním. Samozrejme nie na doštičky ale na jej zadnú stranu, v angličtine to je napísane takto.

"You may want to use copper grease in order to prevent squeaks and rattling. This can be pasted onto the back of the brake pad and the side of it, not the actual pad itself though."

Začneme teda tým, že si auto dobre zaistíme proti pohybu, podložíme si protiľahlé kolesá a auto zdvihneme na zdvihák. Dáme dolu koleso, tak ako to ukazuje prvý obrázok. Druhým krokom je uvoľnenie klipu, ktorý drží telo brzdového obloženia, toto spravíte skrutkovačom, tak ako to ukazuje obrázok. Dáme dole plastovú krytku a 7mm imbusovým kľúčom uvoľníme skrutku, ktorá sa nachádza pri brzdovej hadičke. Teraz už môžeme odstrániť starú vonkajšiu brzdovú platničku a nahradiť ju novou. Teraz dáme dole aj druhú, vnútronú stranu obloženia. Ak máte ABS, môžete si pomôcť pri montáži povolením odvzdušnovacej skrutky, ktorá sa nachádza pri brzdovej hadičke, tak že zatlačíme na podložku strmeňa. Potom opačným postupom namontujeme koleso. Nové platničky sa usadia po 20 - 30 km. Veľa šťastia. Preložené voľným prekladom z anglického originálu na stránke http://www.fiestamk6.com/joomla/index.php/ford-fiesta-mk6-brakes/39-ford-fiesta-mk6-chassis/53-ford-fiesta-mk6-brake-pads

8 komentárov:

  1. zdar... no tak a začínajúce problémy na mojej fieste pri 70 000km.. kontrolka ABS svieti... ešteže má môj kamarát diagnostiku.. a čo vypísalo? tak začneme: 1.chyba ABS : chybné predné ľavé impulzné koleso. 2.chyba park. brzda- skrat na kostre 3.chyba: kontr. spínačvšetkých dverí- chybný prúdový obvod.4. chyba: zosúladenie brzdových svetiel je chybné. ------ tak a mám nad čím rozmýšľať.. všetky chyby navezujú vraj na seba... tak a teraz buď múdry, že ktorá chyba je tá pravá .. hmm.. Prepáč port..., ale nemal si tu nikde diskusiu o brzdách, tak som to šupol sem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. no veru ja ti nepomozem, vobec netusim co by to mohlo byt, 70t. je malo ja mam z toho polovicku tak dufam, ze to bude vsetko ok, este by ma zaujimalo ci tie iste chyby, ktore ti nasiel ten kamos na diagnostike, ti ukazuje aj v diagnostickom teste na pristrojovke, ak nie tak vyskusaj. To by ma zaujimalo.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. radOFF: mas nejake zasrate kontakty na cidlach a potom ti to takto drista. Ja budem mat 100000km na fieste a zatial ziadny problem s elektronikou.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. tak chlapci :) mám 88 000 km a čuduj sa svete kontrolka po prvom tohtoročnom snehu prestala svietiť a ABS funguje ;-) tak paráda.. už som xystal eurá na opravu.. investujem ix teda do inýx vecí... asi boli zasratéé :D , ale čistili sa samé akosi dlhoooo :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. hehe tak to je sranda, nevsimal si si to tak ho to zrejme prestalo bavit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. tak a je po srande.. už ma to nebaví.. asi mesiac mi začala svietiť o5 kontrolka ABS. Dnes ju dám opraviť chlapíkovi z fordu. Vraj , že by to nemala byť veľká xyba. Vraj ak je xybný snímač, tak miznú údaje na palubovke a ani nejdú príklad ručičky na prístrojovke, resp. neukazuje stav kilometrov atď.. tak dám vedieť výsledok.. čaká ma totiž o dva týždne prvé STK.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. mne nefunguje ABS od 50000 km a uz mam nabehane 120000, neviem stale co moze byt chyba...

    OdpovedaťOdstrániť
  8. You could definitely see your skills within the article you write.
    The world hopes for more passionate writers such as you who are not afraid to mention how they
    believe. All the time go after your heart.

    Feel free to surf to my page ... ford ranger

    OdpovedaťOdstrániť