Z môjho pohľadu to je určite pravda, výrobca si necháva medzeru a nebude vyrábať rôzne diely pre rôzne verzie áut, takže rezervy tam určite sú, tiež neoptimalizujú auto pre danú krajinu, podmienky a pod. ale robia sériovo, tuning využije z auta maximum. Ale fyzika nepustí, väčšie tlaky, väčie namáhanie, spočítane podtrhnuté musí byť aj väčšie opotrebenie, teda nižia životnosť motora, ale je to naozaj tak? Keď existujú tie rezervy? Podľa ich názoru, keď je auto v poriadku nič mu nebude ani po chiptuningu, najmä pri zachovaní rovnakého štýlu jazdy, čo plánujem aj ja.
A tu sa dostávame k veci prečo chcem tunovať, chcem tunovať pre nižšiu spotrebu, paradoxne potrebujem na to tuning, musím posunúť krútiaci moment do nižších otáčok a tak dosiahnem úsporu pri rovnakom štýle jazdy až 1L/100km, to by som už jazdil za 3 litre, paráda nie? By sa mi investícia vrátila za dalších 25t. km.
Premýšľal som aj nad powerboxom a ostatných podobných škatuľkách, ale ľudia to veľmi neprijali, nemá to veľa zástancov, nakoľko ide o "klamanie" riadiacej jednotky, tá oklame údaje idúce do palivového čerpadla a nariadi mu vstrekovať inak, časovo aj množstvom, pre tieto externej jednotky hovorí možnosť ich vymonotvania a znovunamontovania hocikedy, teda napr. pred emisnou a pod., hoci pri chiptunigu to je ževraj tiež zaručene, že cez EK prejde, ale nedá sa vypnúť, síce aj také varianty som videl :) ale cena bola mimo môj dosah.
Inak výsledky dosahové chiptuningom sú ohromúce navýšenie výkonu a krútiaceho momentu viac ako o 25%, pozrite graf. Ešte spomeniem firmu speedbox.sk je v Nitre a čakám od nej ponuku.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára