piatok 18. septembra 2009

Ford Fiesta - Jak na to / Alternatíva

Tak konečne :) od kedy mám Fiestu som zháňal servisný manuál alebo nejakú knižku, podľa ktorej by som si mohol robiť opravy, teda bežné opravy sám a dnes som ju konečne našiel dokonca v češtine. Je to síce kniha Jak na to - Peugeot 307, ale to vôbec nevadi, pretože motor 1.4 HDi je totožný s našim 1.4 TDCi motorom, ktorý sa montuje do Fiesty a tiež do Fusionu, motor je totiž vyrobené koncernom PSA a ten je montovaný do Fordu, Citroenu a Peugeota, takže keby niekto našiel ešte manuál k Citroenu C3 1.4 HDi tak mi môže dať vedieť je to náš motor. Nech sa páči sťahujte.

Jak na to - Peugeot 307

9 komentárov:

  1. Ahoj nemas nahodu plan udrzby k tvojmu fordu. Tento mesiac mi skoncila zaruka a chcel by som su robit tiez udrzbu sam. Potreboval by som vedet co sa meni v jednotlivych servisnych intervaloch. Ci najdem to vsetko vtej knizke Jak nato pre 307 ku?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj plán servisných úkonov najdeš na linke https://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do tu si len navolíš auto a vypľuje ti to čo máš v ktorých rokoch vymeniť alebo urobiť, ako si bol spokojný so servisom? Vyskytli sa nejaké závady? A áno keď som to pozeral v tej knižke je uvedené čo robiť pri kolkých km :) ale na tom webe je to asi lepsie si to vytlačís a je to...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Som chodil do servisu v Trnave cenu mali celkom v pohode mala prehliadka 3500 a velka 6500 sk. Aj ked vcera som si pozeral ceny olejoveho filtra, oleja, vzduchoveho filtra palicoveho fiultra (toto vsetko mi menili na tej velkej prehliadke) na kazdej veci by som usetril priblizne 10 eur takze 40 eur co nieje malo(to som pozeral len na jednej stranke) a za pracu si vypitali 57 eur za dve a pol hodky co je dost ked prihliadnem nato ze vsetky tieto ukony si dokazem sppravit sam. Ja som nechcel prijst o zaruku lebo najazdim dost km (za dva roky 80000km)a nechcel som ryskovat ze mi nieco odyde. tento mesiac mi skoncila zaruka tak som zistovbal. Dik za tu stranku ja sim nanej bol len som sa nejak nepreklikal k slovenskej verzii by som to nakonec prelozil len by som sa musel trosku potrapit:).
    S fordom fiesta 1.4 TDCI som nadmieru spokojny je to super auto velmi spolahlive nemal som ani jednu zavadu. Spotreba super priestor super vykon sa celkom da. A ty ako spokojny? Dnes objednam olej a v sobotu to vymenim:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja auto využívam tak do mesta hlavne, bolo síce už aj v Chorvátsku :) a šlape zatiaľ ako hodinky, som spokojný, servisujem si ho sám, tie ceny sa mi zdali privisoké na to, že je to nové auto nemalo by sa za tú dobu nič pokaziť, samozrejme ak jazdíš veľa to je iný prípad :) ja tam mam nieco cez 26tisic :D Máš palubný počítač? Aký olej budeš kupovať a kde? ak mas icq: 65255652

    OdpovedaťOdstrániť
  5. mam icq ale nemozme byt nanom v robote v robote mam skype paldo11 alebo gmail chat kloknerp@gmail.com

    nbo ja som bol uz v chorvacku dva krat v Londyne pred dvoma tyzdnami:)

    olej budem asi davat ten co tam je ford formula 5W-30 meni sa po 20000km ja uz som par krat objednaval ce www.olejposta.sk maju dobre ceny a dovoz do 24 hodin zadarmo ak si objednas nad urcitu sumu

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ja tam davam plnu syntetiku od zaciatku v marci budem menit a dam tam Mobil 1 formula pre Ford to je 0W - 30 stoji viac ale da sa zohnat ked hladam za porovnatelnu cenu ako mam teraz Castrol Magnatec A1, ten palubny pocitac mas?

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Po uplynutí pet rokov som zacal cítit pach vyfukového plynu nevedel som ze odkial teraz uz viem chyba je v tesnení vstrekovacov . Nie je to lacná oprava

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Aj ja mám po šiestich rokoch problém, len v aute cítiť naftu. Pustil som sa do hľadania a zistil som, že mám kompletne celý spodok auta od nafty. Nakoniec som našiel miesto kde to tečie a to práve vstrekovač na prvom valci (od rozvodov). Dnes to idem rozobrať a dúfam, že netesní iba odpadová hadička.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ak mozes ta to pofot ako to rozoberas :) dame prispevok

    OdpovedaťOdstrániť