streda 29. augusta 2012

A je to tu, mám zaslepený EGR ventil

Tak konečne som sa dnes odhodlal zaslepiť EGR ventil. Samotnú podložku som kúpil cez eBay, stála ma niečo cez 5 EUR a kamoš mi ju z anglicka nedávno priniesol, takže mi už nič nebránilo v ceste ju namontovať. Chcelo to zhodiť celý vzduchový box a filter paliva, aby bol k tomu aký taký prístup, ale šlo to, dalo by sa povedať, že bez veľkých komplikácií.

Možno sa budete pýtať prečo som si podložku nevyrobil sám, ale videl som v tom 2 problémy a to časový, teda musel by som mať auto rozobrané a podľa vytiahnutej podložky by som si spravil šablónu, jednoducho trvalo by to dlhšie a ten druhý problém, ktorý súvisí s tým prvým, musel by som EGR ventil demontovať celý z auta, aby som spravil podložku podľa šablóny existujúcej podložky a na to, že je tam dosť stiesnený priestor som nechcel riskovať komplikácie, takto sa len EGR ventil povolil a do vzniknutej škáry sa vložila "slepiaca" podložka, takže tých 5 EUR mi za to určite stálo.

Ešte stav tachometra kedy bol EGR zaslepený 50000.

Skúsenosti: keď som čítal čo zaslepenie môže spôsobiť, jedna z vecí bolo to, že auto sa dlhšie zohrieva, možem to teda potvrdiť, auto sa zohrieva až raz tak dlho ako s EGR, je to blbé lebo jazdím krátke trate, ale hádam je toto to menšie zlo.



18 komentárov:

  1. Ahoj,
    zajímalo by mě,jak je po úpravě motor živější,viděl jsem totiž před časem něco podobného na netu,kdy se EGR vyřadil vložením kuličky do hadičky,která ho ovládá podtlakem (tak nějak to bylo popsáno..),docela mě to tehdy zaujalo,ale zatím jsem to nevyzkoušel..

    Víťa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. no s tou gulickou som to tiez videl, ale nerealizoval som to pretoze by som musel znicit tu hadicku a keby to nevyslo bola by to pre mna dalsia investicia. A okrem toho som tusim niekde cital, ze to nemusi fungovat na vsetkych nasich autach, boli vyrobene a nasadene rozne varianty EGR ventilov a ich ovladania, podlozka mi prisla ako najlepsia cesta. A teraz k tvojej otazke, viem, ze kazdy vravi, ze je jazda po zaslepeni lepsia, tah odspodu, no ja som nic take nepocitil :) mozno preto, ze jazdim normalne, nepotrebujem nan tlacit. Tak ci tak nerobil som to pre lepsi vykon alebo co, v to som aj tak neveril, ale preto, aby som "nezasieral" motor tymi srackami, teraz budem menit olej, tak konecne tam bude olej, ktory nebude zatazovany bordelom z EGR ventila, co riadne degraduje olej. Inak ako vravim, jazdim pokojne a podla tejto jazdy nie je citit ziaden rozidel.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. kua takze to preto som mal novy olej hned po vymene cierny..

      Odstrániť
  3. objednal som si tesnenie pod EGR ,ktoré chcem použiť ako šablónu pri výrobe záslepky, čo mám na záslepke upraviť ,aby sa tam dala vložiť bez demontáže EGR.Z akého matériálu bola tá záslepka?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. to si si rovno mohol objednat zaslepku, no ale k veci, nebol to hlinik, bolo to zelezo, hrubka tak 1mm a ma to vyzerat nejako takto http://i.ebayimg.com/t/EGR-blanking-blank-plate-PEUGEOT-CITROEN-HDi-FORD-TDCi-VOLVO-D-1-4-1-6-Mazda-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqN,!ncE9fid-UUDBPrlJBqy2g~~60_35.JPG

    OdpovedaťOdstrániť
  5. serus mohol by si tu hodit foto toho zaslepenia???

    OdpovedaťOdstrániť
  6. EGR ventil ma vhanat cast výfukových plynov do sania ci????
    Ako to suvisi s cistotou oleja.Dakujem za vysvetlenie
    Ja ho chcem dat pozriet /EGR ventil/, lebo mi kolisu otackyna volnobehu + mam spotrebu 5,6 litra predcasom som mal 5,1 a v zime.
    Ak to bude tým ventilom tak ho tiez asi zaslepím.
    Inak olej mam tiez cierny

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Olej bude cierny vzdy, iba benzinovy motor "nespini" olej, z naftaka vzdy vylezie cierny. Takze to netreba riesit. EGR ventil je system recyklovania vyfukovych plynov spat do spalovacej komory v pomere cca 30% aspon tak som sa to docital. Tento recyklovany vzduch je chladeny a spatne pouzity, vyznam to ma v tom, ze sa pouzije opat ten isty vzduch na spalovanie a tak sa dosiahnu lepsie hodnoty dusika vo vyfukovych plynoch. Kedze ide "spinavy" vzduch do spalovacej komory spini sa aj olej, su o tom dokazy na webe, aj na youtube staci si vyhladat.

    So spotrebou to nebude mat zrejme nic spolocne, kedze ten ventil pracuje dynamicky, teda otvara a zatvara sa, je to len privod vzduchu, problem je ked sa pokazi - auto hodi chybu. Neviem skus pozriet vahu vzduchu, precistit ju na v podstate riadi pomer vzduchu k palivu, mozno ju staci len precistit.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. mam zrejme taku istu fiestu,
    nevyhadzoval ti pocitac chybu po zaslepeni?

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tiez som sa toho obaval ale mam to uz od leta a vsetko ok, bez chybovych hlasok, alebo nejakej chyby..

    OdpovedaťOdstrániť
  10. prosím o radu, vyndal jsem "tu věc" z předposledního obrázku, ale nemůžu přijít na to, kam tu záslepku mám dát. foto, co vidím:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/3399828/20130908_161740.jpg
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/3399828/20130908_161802.jpg
    díky za radu

    OdpovedaťOdstrániť
  11. musis este vytiahnut tu ruru nasavania vzduchu a to celu, ide az za motor, EGR ventil je pod nou...

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tak už jsem se k tomu dostal a zaslepil. Jen se mi zvedla průměrná spotřeba cca o 1,1 l/100 km, ptal jsem se známého automechanika a ten mi říkal, že prý jak nejde do motoru i jednou spálená směs, musí tam jít více směsi nafty se vzduchem, proto po zaslepení stoupne spotřeba, prý by to šlo nějak vyřešit přes řídící jednotku (přeprogramovat), máte s tím někdo zkušenosti?

    OdpovedaťOdstrániť
  13. skus na tom jazdit na jednu nadrz sleduj spotrebu, potom to zalsepenie odstran a skus sledovat spotrebu, neverim, ze zaslepenie ti spravilo zvysenie spotreby, vacsinou sa hovori o znizeni spotreby, comu ja osobne neverim :) moze sa mierne zvysit a to len v zime, ked sa motor vplyvom vyradeneho EGR ventilu dlhsie zohrieva, ale neverim, ze by to spravilo spotrebu vyssiu o 1 liter. onedlho budem tankovat tak to skusim odsledovat a napisem...

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ahoj Porter,

    uz je to skoro rok co to mas zaslepene. Chcem sa spytat, stale mas vsetko ok ? Bol si uz aj na emisnej kontrole ?

    OdpovedaťOdstrániť
  15. jasne, ziadny problem este som teraz overoval tu spotrebu a zda sa, ze je vsetko ako pred tym, takze ani so spotrebou nie je problem, cize spokonost, uvidime do buducnosti :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Chlapi,nemohu natočit motor,menil som filter,muže za to elektroventil na palivu?

    OdpovedaťOdstrániť
  17. mal som podobny problem, po namontovani musis cca 30-40x napumpovat palivo do motora, a to pumpickou na lavej strane vzduchoveho filtra, taka cierna pumpicka, potom to naskoci....

    OdpovedaťOdstrániť