štvrtok 12. januára 2017

Výmena rozvodov, klínového remeňa a žhavičov

Pred koncom roka 2016 som sa rozhodol vymeniť žhaviče, nakoľko auto v zime celkovo zle štartovalo už niekoľko sezón. Keď som skúmal čo ešte vymeniť, prišiel som na to, že auto má už 10 rokov a to je čas na výmenu rozvodov. Podľa intervalu výmen je výmena rozvodov nariadená urobiť buď po 240 tisíc km alebo 10 rokov, podľa toho čo príde skôr. Na klínový som zabudol ten bolo potrebné vymeniť po 5 rokoch, ale bol v pohode.

Žhaviče som chcel meniť sám, ale kedže sa toho naakumulovalo viacej a na rozvody si absolútne netrúfam, našiel som perfektného mechanika a zveril som opravu, resp. výmenu do jeho rúk.

Za jeden deň bolo auto hotové.

A teraz môžem povedať, že chválabohu, lebo hneď ako sa vymenili žhaviče, nastala krutá zima (január 2017) -15 a viac. To by som s nefunkčnými žhavičmi nenaštartoval. 3 boli úplne na prd.

Auto ide ako hodinky, čaká ma STK a EK 27. januára tak uvidíme, predpokladám, že to bude ok.

21 komentárov:

  1. ako si dopadol na stk a emisnej? kolko ta stala vymena zhavicov a rozvodov? co vsetko ti menili pri rozvodoch?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na STK a EK všetko OK, žiadny problém. Celá výmena ma stála 400 eur a menil žhaviče, rozvody, klinovy remen a ešte relátko žhavenia.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ahoj, vdaka za odpoved.
    Chcem sa este na nieco opytat. Je to sice mimo temy ale nevsimol si na svojom aute trhanie motorom pocas jazdy? Take mierne zacukanie... Cital som o tom na forach myslim ze s tym ma problem viac motorov. Ak si to mal ako si to riesil a co bol problem? Resp. vyriesil si to?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, ano cukanie tam je, ked to cuka velmi, mam taky pocit, ze mi pomohlo ked som vahu vzduchu, vystriekal cisticom brzd - propylalkohol.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahojte, mne to cuka, resp. trha tiez... Pri jazde v meste takmer vobec a mimo neho len sporadicky, niekedy viac, inokedy menej... Perfektneho mechanika by som potreboval tiez, planujem pred zimou dat par veci urobit, ak by si mohol doporucit, bol by som ti vdacny...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Skoda, ale ak by si nebyval az prilis daleko, resp. spominany mechanik bol ochotny, nebol by problem vycestovat...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nitra, to je dost daleko, urcite je na blizku dobry mechanik, nie precestovat cez cele Slovensko :)

      Odstrániť
  7. Mne to zacalo ako keby dusiť pri prutšom zrychleni.Daval som chybu palivovemu filtru ktory som vymenil.Urobil som asi 70km bez nejakeho povsimnutia o priduseni, ale znovu to začalo. Už ma napadli aj vstreky a čerpadlo. Zajtra vyskusam pozriet tu vahu vzduchu a ju precistit. Ale napriklad po cca 12hodinach ked je auto odstavene pred bytovkou tak dlho startuje a po nastartovani ako keby islo na 3 valce. :-(

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ked mi zle startovalo, tak som vymenil zhavice pomohlo to. ale to co pises, ze dusi, tak to zhavicmi nebude. Ale to dusenie bude v miesani zmesi vzduchu, takze to bude vaha vzduchu.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vymenil som vzduchový filter a prestriekal váhu vzduchu. Filter bol viacmenej už špinavý, tak som ho vymenil a aj váhu som prestriekal s niečim ako kontakt sprej. Môj subjektívny pocit bol lepší, ale cca po 10km zase. Bol som u kamoša na diagnostiku, tak mi vypísalo viacero chýb. Pri motore to bola chyba P0103, čo je váha a chyba P1602. Pri modulu palubného počítača zase chyby U2510 a U1262. Vymazal som ich a dnes opäť vyhodilo chybu P0103 a P1602. Skúšal som pozerať po hadicách a našiel som natrhnutú hadicu (ypsilonku) k turbu. Vymeniť ju musím, takže po výmene zase budem zvedavý, či to pomohlo.
    Čo sa týka štartu dnes som mal pri robote odstavené auto 4 hodinky a už sakra dlho točilo, Dal som videjko po naštartovaní ako "hádže" s otáčkomerom:
    https://www.youtube.com/watch?v=KeKxJT_7Zao

    OdpovedaťOdstrániť
  10. S tym otackomerom to hadze aj mne, ale vacsinou to je v zime. S tou hadicou od turba to mozu byt tie priznaky...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nič z toho. Hadica vymenena, auto stale ako keby dusilo.pokial idem naozaj pomaly tak nic.ale akonahle rozbeh a otacky viac ako cca 1750 tak zacina divadlo.dnesny scenar, motor teply cca po 40km jazdy, rychlost 60km/hod, 4 prevodovy, otacky 1750.ako keby som skusal pruziny na spojk lamele.nechapem.

      Odstrániť
  11. fakt netusim, tu vahu vzduchu si cistil? najlepsie prefuknut ju cisticom brzd. ak nepomohlo obrat sa na chlapcov z fordclubu http://www.fordclub.sk/ su tam aj mechanici.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nova vaha vzduchu to poriesila.Vaha pri vecsich otackach zacala zle vyhodnocovat a preto to sekanie.

      Odstrániť
  12. Ahoj kolko ta stala vymena zhavicov a rozvodou ja mam uz 400000 najazdene (kupovali sm enejak spolu v 2007). Tie zhavice uz by som ani nemusel (uz nebude taka Zima a parkujem v garazi) len rozvody by som mal tak uz to mozno spojim. Menil si aj klatky na klinovom remeni?
    Spojku si uz menil ? Ja este nie len uz je to tak na hrane. V servise mi nevedia povedat ci mam dvojhmotu vraj to zistia az ked rozoberu. Vymenu spojky s dvojhmotov mi nacenili na 800 eru a to nebol original FORD. Ak priratam tie rozvody bude to dost Brutus palka

    Palo

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. stalo ma to 300 eur so vsetkym aj klatky, zhavice mi dal nejake nastavitelne, ani neviem na co mi to tam dal, urcite to nastavovat nebudem :) len sa to zbytocne predrazilo ale verim mu tak hadam to na nieco bude. To za tie prachy co ti naceninli bude hadam aj cena samotneho auta.

      Odstrániť
    2. Sak to suma je dost velka inak je to auto super lacna prevacka. Olej filter si vymenim sam za par eur. Cez technicku to preslo naposledy v septembri uplne vpohode minimalnu dimivost malo.

      Odstrániť
  13. Super díky za tip :)

    OdpovedaťOdstrániť