štvrtok 12. júna 2014

Oprava: Ťažké radenie rýchlostných stupňov

Vďaka členovi s nickom Slunsky si môžete svojpomocne opraviť ťažšie radenie, tu je návod.

Není třeba jezdit do servisu a vyhazovat peníze, když se trochu vyznáte v opravách vozidel. Stačí sundat víčko plastového krytu (7220) na převodovce. Pod vozem vpravo, koukáme-li dozadu. Má 7 západek a jde sundat rukou. Po demontáži se odpojí horní (pravý) lanovod "lehkým vypáčením". Ten je ovládán řadicí pákou ve směru "dopředu-dozadu". Druhý lanovod (levý) jde sejmout po stisku vroubkovaného tlačítka u kul. čípku. Poté sejmeme pojistku seger (HR1) na středovém čepu vahadla řazení (7K336) a pomocí stahováku nebo vhodného zahnutého L páčidla vahadlo sejmeme. Vhodné je při stahování páčidlem nechat připojený horní lanovod a pomocník pohybuje rychlostní pákou vpřed-vzad a tím umožní snadnější stažení vahadla. Poté čep vahadla (7F111) očistíme jemným smirkem namočeným v oleji a plastová pouzdra v páce protáhneme výstružníkem Ø 12/H7. Po namazání čepu a zpětné montáži všech komponentů auto nepoznáte. Hodně zdaru.

3 komentáre:

  1. podobný problém sme mali na škodovke 120, nie je to zas tak zložité, len sa dokopať k oprave.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tato bolest se týká Fiesty a Fusiona zhruba po ujetí 100000km. Je to velmi nepříjemné, když po zahřátí agregátu řazení zatuhne. Kryt řazení totiž není vodotěsný a od levého předního kola se za deště nebo sněžení dostává voda, která stéká po řadicí páčc a následně dojde ke korozi.

    OdpovedaťOdstrániť