pondelok 20. februára 2012

Fiesta TDCi v zime

Január a február tohoto roku dobre preveril všetky naftové motory. Teploty hlboko pod bodom mrazu odstavilo mnohých z nás. Scheal mi písal, ako sa chová Fiesta pri teplotách -30 stupňov. Podľa jeho slov, štartovanie bez plne stlačeného plynového pedála a trápenia štartéra nejde. Po chvíľke trápenia a kúdolu čierneho dymu konečne naskočí. Avšak tým sa trápenie neskončilo, jemný rozbeh do 2000 otáčok a hupsss, auto zrazu dostalo status "ENGINE FAIL". Nuž holá skutočnosť nafta už pri takýchto teplotách nemá bežnú konzistenciu, skôr sa podobá na lekvár od babičky. Parafín v nafte začína kryštalizovať už pri -19 stupňoch, dokonca už pri -12 stupňoch začína tuhnúť.

Scheal to nakoniec zvládol, vypol motor, opäť naštartoval a ako tak pokračoval ďalej. Otázka ale znie, ako upraviť naftu, tak aby bolo auto schopné jazdy? Ten kto má garáž vyhral. Nie každý ju však má a zimná nafta je len do -19 stupňov, takže treba použiť nejaké to aditívum, avšak VIF túto úlohu nezvládne, pretože nie je na túto službu stvorený. Pri týchto teplotách zostane s neho jeden veľký gumový medvedík. Treba si kúpiť niečo proti zamrznutiu nafty, ale najnižšiu teplotu čo som na takýchto prípravkoch videl bolo -26.

Potom sú tu rady od starých motoristov, ktorí radia do nafty pridať benzín a to v pomere 1L benzínu na nádrž, resp. benzín zriedený s dvojtaktným olejom. Ťažko povedať či je toto cesta.

Skúste teda napísať ako ste to riešili Vy...

7 komentárov:

  1. Suhlasim, presne toto sa mi pred mesiacom stalo na mojej Fieste 1,4 TDCi 2005...prv nez teploty klesli k -20 stupnom som "stihol" natankovat plnu na "neznackovej" benzinke a priliat poriadne tu spominaneho zimneho VIF-ka. Startoval som v pohode, ale pri otackach nad 2000 auto skocilo a motor zhasol..v servise mi vymenili zalepeny palivovy filter, cez den som sa previezol a po mrazivej noci sa problem zopakoval...tak to slo cele dva tyzdne ...startovalo v poho ale daleko som nedosiel..tak som ho nechal tak a tri tyzdne chodil vlakom..potom mrazy povolili a auto nema nijaky problem..co myslite, netreba vycistit nadrz od toho sajrajtu a pripadne znova vymenit paliv.filter?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nie to si nemyslim, nechaj to tak VIF opat ziskal svoju konzistenciu a vsetko by malo byt ok, pokial nemas problem neries to.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj, ja mam Fiestu r.v. 2005 1.4 TDCi a veru tato zima to bol zaberak. Jazdim do roboty 30 km tam a 30 nazad. Startoval som kazde rano v tych krutych mrazoch a veru starter aj baterka mali co robit. Ale vzdy sa mi ho podarilo nakopnut. Nic specialne som vsak nepodnikal, iba som 2x nazhavil a startoval, niekedy az na 3x naskocil. A raz sa mi stalo, ze po 10 km mi naskocilo EAC fail a trosku motor skackal ale iba som spomalil a dosiel do ciela. Tie teploty pri ktorych som startoval boli od -26 do -30. Tankujem stale len na jednej pumpe Shell. Tu ich obycajnu naftu. (Poznamka: baterku mam povodnu, uz 7 rokov!!!!!)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. moja fiesta 1.4 TDCi 2007 125000Km. táto zima bola vážne krutá.. každé ráno do práce okolo -22 .. nafta shell klasická.. raz žhavené , bez problémov do č sekúnd. inak to mi akosi jeden maník vyhodil z hlavy, že mám dvakrát žhaviť.. vraj mi odídu žhaviče.. tak neviem.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. treba pridávať do nafty prípravok castrol tda,ten funguje do - 26 stupnov Celzia a takisto premazáva trysky aj čerpadlo. Zvyšuje cetán.číslo nafty ,alebo prípravok VIF
    http://olejlacno.sk/product.php?id_product=147

    OdpovedaťOdstrániť
  6. alebo zakurit trochu pod nadrzou, nech sa nafta zohreje :D
    (inak toto sa bezne robi na nakladiakoch a aj starsich busoch)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj, Ford Fiestu som mal cca 2 roky dozadu.. Celkom fajn auto, avšak večne som mal problémy s pneumatikami.. Stačil pomaly malý kamienok a mohol som kupovať novú sadu.. Neviem ani kde mohol byť problém, tak som to radšej rýchlo predal

    OdpovedaťOdstrániť