Január a február tohoto roku dobre preveril všetky naftové motory. Teploty hlboko pod bodom mrazu odstavilo mnohých z nás. Scheal mi písal, ako sa chová Fiesta pri teplotách -30 stupňov. Podľa jeho slov, štartovanie bez plne stlačeného plynového pedála a trápenia štartéra nejde. Po chvíľke trápenia a kúdolu čierneho dymu konečne naskočí. Avšak tým sa trápenie neskončilo, jemný rozbeh do 2000 otáčok a hupsss, auto zrazu dostalo status "ENGINE FAIL". Nuž holá skutočnosť nafta už pri takýchto teplotách nemá bežnú konzistenciu, skôr sa podobá na lekvár od babičky. Parafín v nafte začína kryštalizovať už pri -19 stupňoch, dokonca už pri -12 stupňoch začína tuhnúť.
Scheal to nakoniec zvládol, vypol motor, opäť naštartoval a ako tak pokračoval ďalej. Otázka ale znie, ako upraviť naftu, tak aby bolo auto schopné jazdy? Ten kto má garáž vyhral. Nie každý ju však má a zimná nafta je len do -19 stupňov, takže treba použiť nejaké to aditívum, avšak VIF túto úlohu nezvládne, pretože nie je na túto službu stvorený. Pri týchto teplotách zostane s neho jeden veľký gumový medvedík. Treba si kúpiť niečo proti zamrznutiu nafty, ale najnižšiu teplotu čo som na takýchto prípravkoch videl bolo -26.
Potom sú tu rady od starých motoristov, ktorí radia do nafty pridať benzín a to v pomere 1L benzínu na nádrž, resp. benzín zriedený s dvojtaktným olejom. Ťažko povedať či je toto cesta.
Skúste teda napísať ako ste to riešili Vy...
Suhlasim, presne toto sa mi pred mesiacom stalo na mojej Fieste 1,4 TDCi 2005...prv nez teploty klesli k -20 stupnom som "stihol" natankovat plnu na "neznackovej" benzinke a priliat poriadne tu spominaneho zimneho VIF-ka. Startoval som v pohode, ale pri otackach nad 2000 auto skocilo a motor zhasol..v servise mi vymenili zalepeny palivovy filter, cez den som sa previezol a po mrazivej noci sa problem zopakoval...tak to slo cele dva tyzdne ...startovalo v poho ale daleko som nedosiel..tak som ho nechal tak a tri tyzdne chodil vlakom..potom mrazy povolili a auto nema nijaky problem..co myslite, netreba vycistit nadrz od toho sajrajtu a pripadne znova vymenit paliv.filter?
OdpovedaťOdstrániťNie to si nemyslim, nechaj to tak VIF opat ziskal svoju konzistenciu a vsetko by malo byt ok, pokial nemas problem neries to.
OdpovedaťOdstrániťAhoj, ja mam Fiestu r.v. 2005 1.4 TDCi a veru tato zima to bol zaberak. Jazdim do roboty 30 km tam a 30 nazad. Startoval som kazde rano v tych krutych mrazoch a veru starter aj baterka mali co robit. Ale vzdy sa mi ho podarilo nakopnut. Nic specialne som vsak nepodnikal, iba som 2x nazhavil a startoval, niekedy az na 3x naskocil. A raz sa mi stalo, ze po 10 km mi naskocilo EAC fail a trosku motor skackal ale iba som spomalil a dosiel do ciela. Tie teploty pri ktorych som startoval boli od -26 do -30. Tankujem stale len na jednej pumpe Shell. Tu ich obycajnu naftu. (Poznamka: baterku mam povodnu, uz 7 rokov!!!!!)
OdpovedaťOdstrániťmoja fiesta 1.4 TDCi 2007 125000Km. táto zima bola vážne krutá.. každé ráno do práce okolo -22 .. nafta shell klasická.. raz žhavené , bez problémov do č sekúnd. inak to mi akosi jeden maník vyhodil z hlavy, že mám dvakrát žhaviť.. vraj mi odídu žhaviče.. tak neviem.
OdpovedaťOdstrániťtreba pridávať do nafty prípravok castrol tda,ten funguje do - 26 stupnov Celzia a takisto premazáva trysky aj čerpadlo. Zvyšuje cetán.číslo nafty ,alebo prípravok VIF
OdpovedaťOdstrániťhttp://olejlacno.sk/product.php?id_product=147
alebo zakurit trochu pod nadrzou, nech sa nafta zohreje :D
OdpovedaťOdstrániť(inak toto sa bezne robi na nakladiakoch a aj starsich busoch)
Ahoj, Ford Fiestu som mal cca 2 roky dozadu.. Celkom fajn auto, avšak večne som mal problémy s pneumatikami.. Stačil pomaly malý kamienok a mohol som kupovať novú sadu.. Neviem ani kde mohol byť problém, tak som to radšej rýchlo predal
OdpovedaťOdstrániť