pondelok 23. augusta 2010

Pokec s mechanikom

Pri kalibrácii auta som sa rozprával s mechanikom celkovo o motore, či je vhodný na chiptuning a pod. Nakoniec mi na túto otázku aj tak neodpovedal, nejako sme sa vďaka mojemu návalu otázok už nevrátili. Dôležité je však to, že toto auto má rovnakú prevodovku IB5 ako má aj 110 koňová varianta, teda prevodovka daný výkon musí preniesť.

Čo sa týka spojky, tak trošku zaváhal, ale povedal, že je rovnaká, mal pochybnosti o ložisku a spojkovej lamele, to nevedel naisto. Mám aj tak za to, že keď sa zoderie spojka po chiptuningu príliš rýchlo, bolo by asi potrebné dať organiku alebo keramiku, hoci keramika už je skôr na vyslovene racing, šprinty a pod. samozrejme je tam aj iná cena a tiež sa na keramike trošku horšie jazdí, teda klasicky, je viac tvrdá, čo však šprint vyžaduje.

Pýtal som sa ho, prečo mám mierne zašpinenú hlavu valcov, ako keby niekde kvapkal olej, to mi hneď vysvetlil, no nebol som rád čo mi povedal. Povedal, že bolo také obdobie (pravdaže moje) kedy hlavu valcov a prevodovku lepili nejakým nekvalitným lepidlom, také čierne gumovité a to je kameň úrazu. Dobre to netesní, pýtal som sa, že či je potrebné pretesnenie, vravel, že nie, iba keby niekomu vadilo, že sa mu špiní motor, potom ho rozoberú a dajú tam nejaký japonský silikón, či čo. Vedieť to tak v záruke, tak už by mali čo robiť, zvláštne je, že keď o tom vedia, prečo to automaticky nepretesňujú, na druhej strane vieme prečo je to tak.

Povedal, že najslabším článkom chiptuningu tohto auta je jeho turbo, s čím súhlasím.

2 komentáre:

  1. Pozor, IB5 je konstruovana na maximalny krutiaci moment 180 - 200 Nm, diesle maju krutiak vacsi. Takze ak po tuningu narastie krutiak nad 200 Nm, je to objednavka na pruser.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dakujem za info, nikde to nemozem najst. A ako to, ze IB5 ma aj ta 110 konova fiesta?

    OdpovedaťOdstrániť