utorok 24. augusta 2010

ELF Evolution SXR 5W - 30

Ďalšia výmena oleja, ktorú chcem spraviť pred zimou, bude s olejom ELF Evolution SXR 5W - 30. Prečo? Už na blogu sa o tom hovorilo, do nášho motora Ford odporúča olej špecifikácie Ford, ale prečo! Motor 1.4 TDCi je výrobok koncernu PSA a ako som už spomínal je to vlastne motor 1.4 HDi a samotný PSA koncern do tých motorov odporúča olej s normou ACEA B3, zvláštne prečo Ford odporúča ACEA B1. Ja mám na to toto vysvetlenie: ACEA B3 je olej s dlhšými výmennými intervalmi a zrejme si Ford chcel zabezpečiť častejšie servisovanie, kedže B1 je olej s maximom 15t. km, (len pre zaujímavosť B3 má 30t.km, tie km treba brať s rezervou a s ohľadom v akých podmienkach auto jazdí), ako ďalší dôvod ma napadá nižšia vyskozita A1 oproti B3/B4 čiže sa pri tomto oleji dosahuje lepšia úspora paliva, tieto dva dôvody ja považujem za tie, prečo Ford pristúpil k odporúčaniu tejto normy, teda normy ACEA A1/B1.

A teraz prečo ELF. No jednoznačne zaujímavá značka a najvyššia kvalita oleja s normou ACEA A5/B5. Oleje s normou ACEA A5/B5 sú oleje novej generácie, ktoré majú nízku vyskozitu, tak ako má A1/B1, teda je zabezpečená úspora paliva (tenký olejový film) a zároveň tieto oleje majú všetky vlastnosti olejov B3/B4. A samozrejme cena, ktorá je tiež veľmi zaujímavá.

Na záver pre tých, ktorí sa držia jednoznačne a zásadne odporúčaní Fordu, Ford plánuje zmeniť povinnú špecifikáciu z normy ACEA A1/B1 na normu A5/B5.

10 komentárov:

  1. Hmm, zaujimave aj ja porozmislam, pozeral si uz kde sa da dobre kupit? Prave mam pred vymenou a po lete a Chorvatsku, kde dostalo auto zabrat je aj nacase. Inak kde si sa bavil s tym mechanikom? Clovek co pozna tento motor tak dobre je na nezaplatenie. A kolko Ta vysla ta kalibracia? Isiel by som asi tiez do toho.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. no olej mam uz pri sebe dnes mi prisiel, objednal som ho cez net na fordclub.sk od Martina zo stranky motoroils.sk ma aj vyborne ceny, len musis brat min. 12L a musis to brat na nejaku firmu, teda ICO a pod. veci on potrebuje, ja som bral vsetkym co poznam :) Co sa tyka toho mechanika tak mi nechcel dat ani cislo ani nic :) ze by ho kazdy otravoval, chapem ho.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som už vymenil ten TOTAL QUARTZ INEO ECS. Liter ma vyšiel na 7.4€ Oproti tomu ELF-u má schválenie PSA. Nemyslím, že by sa to v dnešnej dobe ešte mohlo stať, ale dodržím schválenie PSA aby nezožralo nejaké tesnenie. Čo sa týka servisných intervalov pre B1 ja mám v servisnej knižke na prvej strane hrubím vytlačené: "Max. počet kilometrov medzi prehliadkami: 20.000km" a v Záručnej a servisnej príručke na poslednej strane v tabuľke tiež informáciu pre Fiestu 1/02-> o servisnom intervale 20000km. Vy tam máte 15000km?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. po pravde ani neviem co tam mam :) viem, ze sa odporuca max. 15t.km alebo rok. Ten ELF mi odporucil chlapik z motoroils.sk, ze on to dava do tychto Fordov, no len on dava B3 ja som dal B5 to je tento, na buduce skusim ten tvoj tiez nie zla cena. Inak co sa tyka vymeny postrehol si nieco po vymene? predsa len je to iny olej, hluk motora a pod. daj nejake postrehy.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mám pocit, že ide motor tichšie ale je to určite len placebo, lebo je to rovnaká viskozita ako pred tým, tak že na to nemá nejaký dôvod. Výhody sa ukážu neskôr. Do motora nevidíme, laboratórium na analýzu oleja doma nemáme, tak sa budeme musieť spoliehať na ACEA klasifikáciu. Hádam sa niečo ukáže na spotrebe. Zatiaľ mám nabehané len cca. 200km. Reálny postreh teda žiadny.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ano to mas pravdu, lepsie hodnoty by to malo davat napr. na emisnej a STK kedze to ma nizsie hodnoty siry a pod hovadin, ale neviem ci az tolko, ze to bude preukazatelne na hodnotach :) no ako vravis uvidime, iste je, ze mu davame vyborny olej :) vyssia norma uz nie je :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja som dal tiez ten Total Quartz Ineo ECS a tiez mam pocit ze motor je tichsi. A nezda sa mi to ako placebo... U nas muzikantov je to proste profesionalna deformacia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. to je ten B5 vsak, takze tichsi vravis asi o kolko :) ked mas taky sluch :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. O kolko to tazko povedat, ale subjektivne ked sa motor zahreje tak pocujem pri 90ke skoro iba aerodynamicky hluk a pneu a motor skoro vobec, a predtym som ho pocul urcite viac. Inak aj pri starte rano, ho tak neklepoce ide nejako plynulejsie, hladsie. Pruznejsi je asi preto, ze som vymenil vzduchovy filter... tod postrehy laika

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ja mám tiež pocit, že motor ide hlavne na studeno "hladšie". Pri predchádzajúcom oleji (Mobil Super FE 5W-30) bolo cítiť hlavne na voľnobeh niečo ako "zášklby". Teraz to už nie je a tiež aj v pracovnej teplote pri jazde je motor asi o niečo tichší. Až sa mi nechce tomu veriť, ale keď Andrej hovorí to isté tak to asi nebude náhoda.
    Inak som tiež trochu muzikant, len nepoznám noty :)

    OdpovedaťOdstrániť