streda 30. júna 2010

ScanGauge II. - spotreba resumé

Takže tu sú namerané hodnoty spotreby. Snažil som sa, aby všekty údaje boli objektívne, teda ustálil som jazdu, sledoval zaťaženie motora, či nejde do alebo z kopca a tu sú výsledky:

Údaje sú v tvare rýchlosť - spotreba - zaťaženie motora v percentách


I. PREVOD
10km/h - 6,8 - 20
20km/h - 5,1 - 15
II. PREVOD
20km/h - 3,8 - 16
30km/h - 3 - 17
40km/h - 4 - 21
III. PREVOD
30km/h - 2,4 - 20
40km/h - 1,8 - 15
50km/h - 2,7 - 23
60km/h - 2,5 - 20
IV. PREVOD
40km/h - 1,8 - 22
50km/h - 2,1 - 25
60km/h - 2,2 - 25
V. PREVOD
60km/h - 1,8
70km/h - 1,9 - 28
80km/h - 2,4 - 32
90km/h - 2,2 - 33
100km/h - 3,7 - 40
110km/h - 4,2 - 44
120km/h - 5,1 - 48
130km/h - 7,2 - 55


Je tam vidieť niekde skok napr. pri V. prevode, rýchlosť 90, by som povedal, že tam má byť niečo ako 3L a nie 2,2, snažil som sa ako som vedel aj tak to niekde uletelo.

Aj tak sú tieto údaje len informačné v praxi nepoužiteľné, ustálenou jazdou sa prosto jazdiť nedá, napr. okamžitá spotreba pri pohnutí auta na I. prevode sa pohybuje aj 50L na stovku, podľa toho ako tlačíme pedál, preto sa odporúča radiť čo najskôr, jednoducho nižšie rýchlosti sú do sily.

Dôležitejší údaj je preto priemerná spotreba, ktorá už potom odzrkaduje štýl jazdca.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára