Ako prvé odskrutkujeme kryt, ktorý drží samotný filter, sú to dve skrutky, palivový filter odpojíme od systému hadičiek, netreba na to žiadne náradie, sú to špeciálne svorky, stačí ich stlačiť a hadičky sa rozpoja, povolíme skrutku, ktorou je prichytený filter k bloku motora a filter vymeníme. Pozor na spodnej strane je konektor na ohrev (pozri posledný obrázok, ten zelený konektor) a niektoré modely môžu byť vybavené aj čidlom vody, takže filter nadvihneme a odpojíme konektor, opačným postupom urobíme montáž.
Pri montáži sa presvedčte či nemáte zodranú hadicu chladiacej kvapaliny, ktorá je pod nasávacou vzduchovou rúrou, vedie do vzduchového filtra. Tieto dve hadice sa vybráciami o seba trú a prederaví sa práve tá mäkkšia a to je hadica s chladiacou kvapalinou, ja som ju mal z časti zodranú, tak som na nu natiahol kus hadice (taký prsteň), ako ochranu.
inak tiež premýšľam o výmene palivového filtra. u nás v predajni mi ponúkli nejaký za 52EUR. mann a bosch tam majú po 63EUR. nenašiel si niečo lepšie na nete? sakra, je to riadná pálka :(
OdpovedaťOdstrániťbohuzial take su ceny ja som kupil za 50, na eBay alebo v polsku sa daju kupit lacnejsie
OdpovedaťOdstrániťtak a v pondelok som zohnal mann v RK za 52 EUR, takže som spokojný. dostal som tam zľavu. inak stál 64 ;-)
OdpovedaťOdstrániťano treba zjednat zlavu :) ja som za tych 50 kupil Bosch.
OdpovedaťOdstrániťAhoj,
OdpovedaťOdstrániťmám fiestu s tímto motorem rv.2002 a palivový filtr mi vždy měnili v servise po 20 000km zároveň s výměnou oleje(prý je to tak doporučeno..).Překvapilo mě,že píšeš až 60 000.Osobně se nekvalitní naftě vyhýbám,takže ho tam asi klidně můžu nechat alespoň 40 000km..
Jinak chválím za užitečné stránky,je dobře,že se tomu takto věnuješ..
Víťa
Zdravim Vito, na strankach FordEtis linka je na stranke v Zaujimavych URL tam zadas VIN a tam ti vypluje vsetky servisne ukony podla rokov, mozes si to siahnut v PDF alebo sa tam len chodit pozerat, su tam vsetky ukony co sa vymienaju, servisuju, po rokoch a km. A ano je tam 60 tis. pri vymene palivoveho :) vies ako to je servis musi z niecoho zit :) a autu to len prospeje :D
OdpovedaťOdstrániťAhoj,
OdpovedaťOdstrániťchcem sa ta opytat, ci si ten filter menil za filter s ohrievanim nafty. Vidim na fotke zeleny konektor. Zapajal si ho do filtra?
Na mojej fieste mam menenny palivovy a mam problem v zime so startom. Mam nove zhavice, novu baterku a pri mrazoch pod -10°C je to katastrofa. Motor toci, nechyta ak naskoci ide ako keby na tri valce :). Po chvilke tocenia na prazdno cierny dym z vyfuku, zrejme po nespalenej nafte.
Filter som menil pred dvoma rokmi. Objednaval som z jagfordgarage a ten co tam maju teraz je s komentarom ze bez ohrevu. Takze si myslim ze aj ten kus z pred dvoch rokov bol bez ohrevu.
VIF lejem pravidelne....
Cau, este som ten palivak nemenil, cakam na lepsie pocasie a vymenim ho ked bude aspon 10 stupnov aby mi ruky neodmurzli :) mam pocit, ze ked som sa pozeral na ten filter co som kupil, tak tam ma konektor ak bude aj na originalnom zapojeny znamena to, ze je s ohrevom. Kolko stal ten tvoj filter?
OdpovedaťOdstrániťCena bola 50 eur.
OdpovedaťOdstrániťAko to je s odvzdusnenim palivoveho systemu? Nemoze sa poskodit cerpadlo ak v mom nie je este palovo.
OdpovedaťOdstrániťInak velmi pekne foto a dobra uroven, drzim palce.
Roman
Roman: ako pises, osobna skusenost :) tocil som ho po odvzdusneni strasne dlho az mi ho bolo luto, az potom som somar pochopil, ze na to je tam ten balonik - pumpa, na lavej strane krytu vzduchoveho filtra. Takze ak odvzdusnujete treba cca 20-30x stlacit pumpu a naplnit tak system naftou. Osobne si vsak myslim, ze odvzdusnovanie je zbytocne a pokial auto nerobi problemy netreba to ani robit.
OdpovedaťOdstrániťDakujem za radu, takze pri vumene paliv. filtra treba vzdy odzvdusnit. Zatial som nemal ziadne problemy takze som to nepotreboval.
OdstrániťJa mam posledny model Fiesty r.v.2010, takze skusim po 60 000km vymenit vsetky filtre+olej. Takze toto forum mi prislo celkom vhod. Na motore nie su velke rozdiely, len orientacia je rozdielne inak sa tam nic nezmenilo.
Dufam, ze ma necaka pri vymene nejake neprijemne prekvapenie, CI?
Roman
Ja som ho uz menil, a problem to nebol, da sa povedat, ze jednoducha praca. Ten olejovy hadam menis skor ako po 60t. :) mal by sa kazdy rok alebo 10 max. 15t.km
OdpovedaťOdstrániťolejovy menim kazdych 20t. Prip palivovom sa bojim ze mi spadne nafta a budem potom dlho tocit motor kym nastartuje. Tebe to islo ako? bolo treba zaplavit filter? Nie som si isty ci Vo Fieste 2010 je pumpicka na odvzdusnenie,musim to pozriet.
OdpovedaťOdstrániťRoman
ako pisem, nebol to problem, teda kym som prisiel na to, ze treba tou pumpickou pumpovat :) ak ju tam nebudes mat, zrejme to je vymyslene inak, cerpadlo zrejme dotlaci, ked tam nie je tak by som zapol a vypol zapalovanie cca 20-30x nech si cerpadlo samo dotlaci naftu.
OdpovedaťOdstrániťvdaka, skontrolujem to. Typ filtra zistim podla typu auta/vykon motora?
OdpovedaťOdstrániťhej
OdpovedaťOdstrániťeste jednu radu by som potreboval, presial som stranky co poznam ohladom filtrov a oleja, no nikde som presne nenasiel, aky typ filtra potrebujem. Je mi jasne ze je viac vyrobcov, no mysle som ze najdem stranku zadam typ auta a vypadne na mna zoznam a ja si budem len vyberat podla vyrobcu. Mate na tot nejaku dobru stranku?
OdpovedaťOdstrániťja poznam tuto http://obchod.damoslovakia.sk tam tuknes na MANN FILTRE a vyberies auto a hotovo, vlozis do kosika
OdpovedaťOdstrániťtak ako pises prave tam som si naiel viac typov palivovych filtrov, tak ak mas este nejaky typ tak sem s nim, vdaka
OdpovedaťOdstrániťno viac moze byt len s ohrevom paliva alebo bez, ja beriem ten drahsi okolo 50E ten je aj s ohrevom, predsa len tato zima nam ukazala svoju silu.
OdpovedaťOdstrániťtu mate filter mann za 44 eur http://obchod.damoslovakia.sk/palivovy-filter-wk-939/
OdpovedaťOdstrániťMám dotaz, který vývod filtra jde z nádrže a který jde na vstřikovaci jednotku.Potrbujem vyčistit nádrž.Díky za radu mám Ford fiestu 1.4 D
OdpovedaťOdstrániť