Už som to tu spomínal, rozhodol som sa pre chiptuining vybral firmu na autosaólne v Nitre, dohodol sa na včera a šiel som. Prišiel som tam chlapici pripoji flasher, celú dobu som sledoval čo bude robiť, tak zadáva auto Ford Fiesta a tam sa vylistovala verzia iba 1.6TDCi, pozerá na to ako puk, ale v pohode profesionála, a tuk normálne klikol na konekciu pre 1.6tku, konektlo sa ale nekomunikovalo, preklikal všetky ostatné Fordy a skúšal sa konektnúť napr. na Focus, C-max, no hádam všetky typy, neviem na co mu to bolo keď aj tak by tam nemohol nahrať upravenú mapu z týchto inych áut, aspoň som si to myslel, potom čo následovalo už som si to až tak nemyslel, chválabohu že to nešlo lebo by tam asi nahral hocico, vravím mu, je nejaky problem? že nie pohoda, že to musí íst inak, tak šiel po notebook pripojil sa stiahol originál dump a šiel do vnútra pracovať - a to čo som videl ma fakt šokovalo, prídem tam a on si upravuje moju originálnu mapu asi podľa hviezd, tu zdvihneme, tu pridáme vraví tomu druhému, a to ma nasralo hneď som vedel, že som na nesprávnej adrese, šiel som von a pozerám či som prišiel do firmy čo profesionálne čipuje alebo som niekde v garáži, nie, pozerám som správne tak potom to ale nechápem, veď mali mať pripravenú, OVERENÚ mapu, ktorá je pre dané auto odskúšana a 100% bezpečná a on sa tu hrá na zvyšovanie údajov, no ale nechal som flashera pracovať. Zobral notebook a že to ide nahrať do auta, lenže riadiaca jednotka ho nechcela pustiť, zlý checksum, veď samozrejme, opäť s profesionálnym úsmevom, že to vyrieši tak, že odstráni zo začiatku mapy checksum, tak šup upraviť a znova pokus, lenže opäť nič bez checksumu to ani nezačne, tak skrsol nápad, že checksum odstrániť (vtedy som už nevedel, či sa mám smiať alebo plakať) tak odstránil checksum a nahral to do auta a výsledok? auto nenaštartovalo, pozreli sa na seba ako keby uz boli vianoce a nedostali darček a nahral tam späť originálne nastavenia, auto naštartovalo. Ani to ho však nerozhodilo a šiel do vnútra, keď prišiel niesol v ruke skrutkovač a zrkadielko, vravím mu, že akože čo, on, že ide vybrať riadiacu jednotku, tak mu vravím, že to asi nie. Uistoval ma, že je to bezpečné, že len otvorí hermeticky uzatvorený obal, ktorý aj "potom" bude tesniť a vyskratuje jeden obvod, vtedy som si pripadal že robí so mna úplného idiota a povedal som, že to nechcem, pobalili si veci a odišiel som, Doma som si dal diagnostický test, sakra mal som ho dať tam a mam tam nové DTC kódy C100 a E510 kur...a tak som sa nasral, nič nespravili aj auto dojekazili, tak som hľadal na nete a našiel som, že to bolo tým štartovaním so zlým checksumom, chyba v komunikácii, jedna niečo s prenosom a druhá chyba komunikácie medzi RJ a motorom. Cez víkend idem nabíjať baterku takže ju vyberiem z auta nabijem, vtedy by sa mali vymať DTC kody, teda aspoň myslím.
Záver je teda taký, že som z toho veľmi sklamaný, pri ostatných autách sú možno profíci, ale to čo som videl mi nikto nezoberie, ešte raz Fiestu 1.4TDCi po facelifte, teda rok 2006 až po novú Fiestu nevedia upraviť, teda jedine, keby ste si chceli dať babrat priamo do RJ.
tak to sú moje včerajšie zážitky...
tak to ja by som nesúhlasil už s tou 1.6-kou fiestou.. teda si sa musel potiť.. nezávidím :)
OdpovedaťOdstrániťno veru ked som to videl dobre mi nebolo ale veril som, ze vedia co robia, ono aj teraz si myslim, ze by to dokazali urobit, ale tak ako to chcel spravit som to nechcel.
OdpovedaťOdstrániťTento komentár bol odstránený autorom.
OdpovedaťOdstrániť