štvrtok 22. októbra 2009

RaceChip

Dlho som premýšľal či dať chip alebo box, chip je drahý a tiež ho nemožno len tak z auta odstrániť, aj to je za poplatok, takže som uvažoval a našiel stránku, kde ponúkaju box RaceChip je to v dvoch verziách RaceChip a RaceChip PRO rozdiel je v miernom navýšený výkonu rádovo 5-9% nová škatuľka, menšie rozmery, možnosť vypnúť box alebo potenciometrom meniť navýšenie výkonu. RaceChip pracuje na princípe úpravy dĺžky vstreku, jeho načasovania a úprava množstva vstreknutého paliva. Čiže sa nenastavuje nič iné, napr. plniaci tlak turba a pod. Samotný chip pracuje od 1500 do 3500 otáčok, cena za klasiku je 129 eur a PRO 229 eur + 15 eur poštovné na slovensko.

Po dlhej úvahe, premýšlaní som sa rozhodol, že do toho nejdem, v podstate to nespĺňa to čo od toho chcem, chcem posunúť krutiaci moment do nižších otáčok, ale box sa zapína od 1500, nemajú k dispozícii výkonový graf, tak som nemal možnosť vidieť priebeh krútiaceho momentu a výkonu.

Na druhej strane nesúhlasím z ľudmi, ktorí tvrdia, že ide len o krabičku, v ktorej je zaliaty odpor za pár centov, predsa len je to viac sofistikovaný systém.

Rozhodlo to, že chcem tuning hlavne z dôvodu posunu krútiaceho momentu do nižších otáčok a tým zoptimalizovať jazdu v meste a tým znížiť spotrebu, čo sa mi zrejme s týmto boxom nepodarí.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára