Po 25 000 kilometrov sa mi vypálila pravá H4 žiarovka v prednom svetle, tak som zvažoval možnosti čím nahradiť pôvodnú H4. Šiel som teda vyberať, v prvom obchode som nepochodil, ponukali mi obyčajné H4 bez UV ochrany. Na čo je to dobré? Pravdupovediac netuším ale výrobca odporúča používať žiarovky s UV filtrom, tak som hľadal také. Nakoniec som investoval niečo cez 11 € a kúpil som Philips EcoVision H4, majú zvýšenú životnosť, nižšiu spotrebu a väčšiu svietivosť tak uvidíme či "kluci nekde neudelali chybu" :)
No ale k výmene, vymenil som obe, lebo toto tak skoro nemusím, komplikovanejšie to už hádam byť ani nemôže, ale môže, už neviem na akom aute bola výmena časovaná na niečo cez hodinu v servise, tak to je už bomba, tu je výmena odhadovaná na cca 20min.
Postp je totiž taký, že treba demontovať hlavné predné svetlomety úplne z auta, každý svetlomet drží trojica skrutiek, posledná za mriežkou je nedostupná tak je treba demontovať aj mriežku so znakom. Potom už len správnym spôsobom vyžiahnuť svetlomet, treba ho vytočiť do strany, odpojiť konektor a vyťiahnuť, vymeniť žiarovku a opačne namontovať, keď to budem robiť znova nafotím to...
Pohľad na auto pri demontovaných svetlometoch pripomína už riadny zásah do auta. Ale je to len bežná výmena a nikto sa toho nemusí obávať.
tak ja som menil predvčerom parkovačku., ale myslím, že to išlo celkom ok.. oproti teraz si nespomeniem značku. tak som sa nanadával až boli všetci okolo čierny :)))
OdpovedaťOdstrániťMám tiež fiestu bol som z výmeny žiarovky rozčarovany až do včerajšieho dna ked som kolegovi menil žiarovku na fiat stilo fiesta je proti tomu ešte brnkačka.
OdpovedaťOdstrániťano, ale aj tak je to dost davat svetla dole len na vymenu ziarovky, si predstav, ze sa ti to stane na dialnici alebo ta zastavi policajt a povie, ze to mas vymenit a je noc :)
OdpovedaťOdstrániťz výmeny žiaroviek mám len negatívne skúsenosti, menil som H4, ľavú-pravú, teraz musím parkovačku, ale prístup je len jedným prstom, takže demontáž celého svetla.
OdpovedaťOdstrániťano to mas pravdu, jednoducho tieto male auta su na tom komplikovanejsie
OdpovedaťOdstrániťTa UV ochrana na ziarovkach by mohla byt dolezita z dovodu ochrany plexiskla - halogenky vyzaruju trosku aj v UV oblasti, a tak postupne nicia plexi - to sa postupne oxiduje a zltne, straca priehladnost.
OdpovedaťOdstrániťano na jednom zraze som videl uplne popraskane plexi a ked som mu vravel, ze ziarovka by mala byt UV tak povedal, ze o tom nic nevie a bol prekvapeny. Ja si myslim presne to co ty, jednoducho to plexi degraduje vplyvom UV.
OdpovedaťOdstrániťHmm, zaujimave, trochu som popozeral Tvoj blog a prevapilo ma ze pri vymene ziaroviek si musel odmontovat svetlo. Ja som bol so ziarovkami v servise a tam to robili tak isto az kym som neprisiel na to, ze to vobec nie je potrebne. Pri lavej tam nie je vobec problem, tam sa da dostat v pohode, a pri pravej staci uvolnit a povybrat nadobu s chladiacou kvapalinou a tym padom ziskas dost miesta na pohodlnu vymenu. A je to iba jeden srob... Robil som to takto uz dvakrat, lebo som trochu experimentoval so ziarovkami (osram night braker) a bolo to uplne v pohode. Inak chcem sa spytat... aku si myslis ze ma zivotnost baterka? Moja ma 4 a nieco rokov...
OdpovedaťOdstrániťPar krat sa mi totiz v poslednej dobe stalo, ze rano auto nastartovalo az na druhy raz, ako keby baterka uz nedavala dost stavy...
Andreji jsi naprostá jednička.Děkuji za radu
Odstrániťno zaujimave riesenie, ked budem musiet menit ziarovku pozriem sa na to. Co sa tyka baterie osobne ju mam tiez uz 4 roky a minulu zimu som ju preventivne dobil, nebola zla ani zle nestartovala len som mal nabijacku tak som ju ozivil, ale otec ma v aute baterku od kupi a to je uz 10 rokov a veru myslim, ze ju nabijal tusim vobec alebo len 1x.
OdpovedaťOdstrániťTiez si hovorim, ze nas ti manici z fordu trosku 'odrbavaju', ked hovoria, ze treba demontovat cely svetlomet, urcite to oni tak nerobia, kde by takto prisli. Lave ziarovky sa daju vybrat bez problemov, bez demontaze, na prave ziarovky bude stacit naozaj dat dole tu nadrzku kvapaliny drziacu na jednom srobe.
OdpovedaťOdstrániťK tej baterke: Moja baterka ma viac ako 4 roky, a stale vyzera byt pri zivote, ako nova, bez dobijania.
Rovnako si myslim, ze nie je potrebne demontovat svetlomety. Na vymenu H4 staci zhodit nadrzku, s H4kami nie je problem. Jedine s cim som mal problem je vymena W5 parkovaciek. To je ozaj boj, no zatial sa mi aj to vzdy podarilo bez demontaze svetlometov.
OdpovedaťOdstrániťv servise pri puchove mi manik vymenil ziarovku v prednom svetle za cca 10 sekund. spravil to tak rychlo ze som sa aj zabudol opytat ako t ospravil. Svetlomet zhodit netreba, staci zhodit zadne tesnenie...
OdpovedaťOdstrániť