piatok 28. augusta 2009

Vypustenie vody z palivového filtra

Mam taký špecifický problém, ono ma to ani take neobmedzuje v jazde, ale vyskytlo sa to už 2x tak sa začínam nad tým zamýšľať čím to može byť a ako sa to dá odstrániť, Auto pri 130tke cca po 15 min. jazdy ma na pol sekundy tak divný (trrrr) zvuk a prestane tahať. Po prelezení všetkých možných a nemožných diskusií mi kamarát poradil, že to môže byť palivový filter, že ho mám vymeniť, pche :) no poviem Vám výmena palivového filtra na Fieste to je pekne drahý špás :) najlacnejší co som našiel bolo na stránke http://jagfordgarage.sk/ to je tuším od Motorcraftu, brat mi za takú istú cenu zohnal Bosch tak hádam bude lepší. No ale k veci, výmenu urobím až pri výmene oleja a to bude kdesi v marci 2010, takže teraz z neho odpustím len vodu a uvidím ako sa to bude správať, hoci veľa príležitostí na jazdu 130tkou nemám :) no a možno preto ten marec, aby sa príležitosť vyskytla. Tak teda podme na to.

Samotný palivový filter sa nachádza vedľa vzduchového fitra na jeho pravej strane, je to tá valcovitá vec do, ktorej idú dve hadičky a tá vec je zakrytá ochranným plechom čiernej farby, pri odkalení netreba davať nič dole. V spodnej časti palivového filtra je plastová skrutka s možnosťou nasadiť hadičku. Nasadte teda hadičku a otáčajte skrutkou v protismere hodinových ručičiek, nezľaknite sa najskôr bude mierny podtlak a miesto vytekania nafty začne filter nasávať vzduch, keď podtlak zmizne začne vytekať nafta, teda ak sa zadarí aj s vodou. Odlejte tak 100ml, viac je zbytočné, zaskrutkujte skrutku, vytiahnite hadičku. Tak a je to odkalené ale zavzdušnené.

Na odvzdušnenie systému, nájdite palivový balónik (pumpa) nachádza sa na ľavej strane vzduchového filtra, je to pekne viditeľné a stláčaním 20 - 30x napupujte naftu. Potom už len držať palce a šup naštartovať...

... ja som tam vodu nemal, takže to vodou nebolo, ďalším krokom bude výmena celého palivového filtra, kedže na tomto aute sa mení celý ako komplet, nie len vložka.


3 komentáre:

  1. zdravim. mam problem s prisunom paliva . zacala mi padat nafta a nieje mozne nastartovat bez rucneho pumpovania nafty. viete mi poradit niekto? aspon nejaku sxemu palivovej sustavy 1.4 TDCi dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ahoj radOFF aj ja som to mal, a problem bol ten ze mi prasklo tesnenie pod jednym zo vstrekov pod vzduchovym filtrom. Jedna sa asi o 4mm tesnenie tvare kruzka ktore len vymenis. Je to dost zdlhava robota, lebo kym vyberies poistku pri vstreke a das ju naspät 10x mozes vymenit nervy :-) Dufam ze som poradil

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ...esteze mam benzin a 90% problemov co mavate vy naftaci ja v zivote mat nebudem :-)

    OdpovedaťOdstrániť