Na to ako jazdiť úsporne som prečítal obrovské množstvo stránok, ale ani jedna nedala presný návod ako dosiahnuť čo najlepšiu spotrebu pri zachovaní podmienky, že auto netrpí. Kúpil som si dokonca knižku "Ako jazdiť s čo najnižšou spotrebou" alebo tak nejako to bolo, kde autor uvádza naozaj nesmierne malé spotreby. Že sa dá jazdiť aj pod 3 litre, avšak to má svoje záludnosti. Sú súťaže o najnižšiu spotrebu avšak na týchto súťažiach je povolené vypínať motor počas jazdy a pod. čo by som pri normalnej jazde neriskoval. Také užitočné rady boli napr.
Neplniť olej do maxima, ale naopak naliať iba minimálne množštvo, teda olej na minimum. Dôvodom je, že motor nemusí prekonávať taký odpor a súčasne je zachované mazanie.
Ďalej na krátke jazdy voda v chladiacom systeme opäť na minimum, auto sa rýchlejšie zohreje, toto však neplatí pri dlhých jazdách, platí to len pre krátke vzdialenosti.
Otvorené okná, do rýchlosti 50km/h to nerobí skoro žiadne straty, takže v meste pohoda, pri vyšších rýchlostiach však dramaticky narastá odpor a tým aj spotreba. Keď sme pri otovrených oknách tak s tým súvisí klíma, ktorá automaticky zvyšuje spotrebu.
Celková váha auta je další faktor, najlepšie je netankovať plnú nádrž a nemať v aute zbytočné veci.
Správne nahustené pneumatiky, je doležitá vec, ak máte napr. mať nahustené na 2,2 dajte radšej 2,3 a kontrolujte tlak v pneumatikách aspoň 1x mesačne.
Strešné nosiče, prívesné vozíky, spojlery a doplnky.
Technika jazdy, najviac však spotrebu ovplyvňuje technika jazdy. Tu je spôsob ako dosiahnuť nižsiu spotrebu:
Prvý rýchlostný stupeň je len na rozbeh auta, len na uvedenie kolies do pohybu a okamžite radíme druhý stupeň. Dvojku točíme do 1500 otáčok a radíme trojku, trojku točíme do 1750 a radíme štvorku a 1900 a radíme päťku. V meste jazdíme 50km/h to mi ešte vychádza štvorka otáčky niečo málo pod 1500, auto a motor je pokojné.
A ešte pár rád na záver:
• dolu kopcom chodte vždy so zaradenou rýchlosťou, šetrí to brzdy a spotreba je 0
• pred dedinou dajte nohu z plynu dostatočne skoro dole tak, aby ste nemuseli brzdiť keď vojdete do obce.
Tak skúste a dajte mi vedieť či Vám s toho niečo pomohlo.
Ja som takto jazdil, spotreba fajn -4l, ale zaseres si cely system. Auto treba prehnat, ist dlhodobo pod 2000ot nie je dobre a hlavne ked mas turbo, tak to treba trosku vytacat,sak nato to tam je :)
OdpovedaťOdstrániťPo 4000km, som musel cistit ERG ventil a ostatne trubky okolo. Co usetris na spotrebe=1l/100km, das do castejsich oprav/vymen.
BTW ako chiptuning, ale to asi napises na fordclub.sk ;-)
ano mas pravdu, ved ten ta moja uz dostala parkrat do drzky a to nie mojim pokynom, napr. aj vcera ked som siel urobit akoze ten chiptuning chlapik robil merania a vravi, ze az do omedzovaca, ty kokos srdce mi trhalo, auto na 5000 otackach, este treraz mam s toho zly pocit. Chcel by som sa spytat, ty mas Fiestu a cistil si uz ten ventil? ak ano mohol by si dat navod ako na to, dakujem.
OdpovedaťOdstrániťUploadnem ten Microcat,ako som ti napisal na Fordclube.Tam budes vidiet ako to vyzera.
OdpovedaťOdstrániťJe to dost dole, musis odmontovvat tu cast kde je vzduch filter aj nasavanie+trubky pod tym a potom by si sa mal k tomu dostat. ERG vyzera takto http://www.elitecat.sk/Images/Documents/BMP005/original/7.24809.06.0.JPG
Ide k tomu cierna hadicka ktora ho ovlada, ide to od El.mag ventilu, taka mala cierna vec z ktorej idu 2 hadicky. Ta to nad zavesom vodicovho kolesa. To mozes prefuknut kompresorom poriadne. ERG ventil a potrubie vycistit nejakym benzinom a pod.
tak ja som svoju fiestu trošku prehnal začiatkom roka.. šiel som do londýna a späť. v košiciach som vynuloval priemerku a aj v londýne. vyšlo mi to rovnako. všade som šiel maximálkou a v nemecku čo dala. mne sa to podarilo na 170.. viac nedala. a spotreba? :D zázračné 5.0 / 100km spokojný maximálne :)))
OdpovedaťOdstrániťtak 5 litrov je super :) mozeme sa tesit z takehoto auticka :) len aby zostalo dlho v dobrej kondicii :)
OdpovedaťOdstrániťinak nie som príliš zástanca tzv, "šetrnej jazdy" treba svojho tátoša sem-tam aj poriadne prehnať... inak nám zaspí.. ja dúfam, že nie naveky. a to nik si isto nepraje :)))
OdpovedaťOdstrániťsuhlasim, ale nesuhlasim s vytacanim nad 3500 otacok, to uz nema ziadny vyznam, teda u dieselovych motoroch, osobne som ho nedobrovolne vytocil pri merani vykonu az do obmedzovaca co je 5000 otacok, srdce mi trhalo, uz nikdy viac.
OdpovedaťOdstrániťNo vyznam to ma. Ked potrebujem ist rychlejsie :) Sak naj vykon je pri najvyssich otackach. Iba zeby niekto vedel, ako do toho krpca prirobit 6ku rychlost. A kolko motor vydrzi, tak to neviem, ja tam mam momentalne 230tis km a ide to ako hodinky. tuk tuk tuk :D
OdpovedaťOdstrániťnie nema, ked si pozries vykonovu krivku kazdeho dieseloveho motora, teda aj naseho tak krivka vykonu a krutiaceho momentu zacne klesat po 4000 otacok a citelne poklesne za 4300 tisicovou hranicou. Ako pisem vyssie mal som moznost si to odskusat a fakt je strata vykonu citelna pri najvyssich otackach a pritom auto bezi najlepsie v najvyssom krutiacom momente v nasom pripade je to pri 2000 otackach. Obrazne povedane, ked pojdes do kopca staci si drzat nieco nad 2000 a urcite ak ide o normalny kopec vyjdes nan bez prehadzovania :) lebo to je hranica kedy je motor najsilnejsi. Pre porovnanie pri 2000 otackach ma 160Nm a pri 4000 ma 135Nm.
OdpovedaťOdstrániťNajvyssi vykon to ma pri 4200ot. a ked chcem ist napr 150, tak to na 3500ot nedosiahnem. To som myslel-max rychlost, nie rozbiehanie :)
OdpovedaťOdstrániťano presne 4200 moze byt ale ja nie som typ jazdca, ktory zenie auto po dialnici 150, osobne sa priznam, ze som najviac isiel 130 a aj to len cca 1 hodinu po dialnici, potom uz 110, aby som precistil vyfukove potrubie a vsetko okolo toho, teda ja potrebujem rozbiehanie a nie rychlost :)
OdpovedaťOdstrániť