streda 24. februára 2010

BP Visco 5000 FE 5W - 30

Takže opäť tu bol čas výmeny oleja, rozhodol som sa pre BP Visco 5000 FE 5W-30, je definovaný ako vysoko výkonný, strihovo stabilní viacstupňový olej pre moderné štvordobé motory Ford. Vďaka využitiu vyspelého systému prísad a špeciálnych základových olejov BP VISCO 5000 FE 5W-30 kombinuje výnimočnú ochranu proti opotrebeniu a zvýšenú úsporu paliva. BP VISCO 5000 FE 5W-30 je doporučený pre použitie v benzínových motoroch a v naftových motoroch ľahkých úžitkových vozidiel FORD.

Hlavné prednosti:
optimálne úspory paliva v motoroch Ford
dobré vlastnosti pri studených štartoch a vynikajúca schopnosť mazania vo fáze ohrevu motora znižuje škodlivé emisie

Keďže BP (British Petrol) vlastní samotný Castrol, resp. Castrol patrí do BP Group, tak sa jedná o ten istý olej ako napr. Magnatec A1, podľa vyjadrenia ľudí priamo z BP a Castrolu sú tieto dve značky navzájom miesiteľné v akomkoľvek pomere čo potvrdili dvaja zamestnanci BP a Castrolu. Navyše som sa dozvedel, že BP Visco FE sa na Slovensko nedováža, resp. že ho Castrol nedistribuuje v čechách už áno.

Takže cena je výborná teraz som kupoval iba 3L lebo mi zostalo 0.5L Magnatecu A1 čiže ma stála výmena oleja 20 eur plus filter MANN za 11eur. Oproti tomu ma Magnatec stál s filtrom tuším 58 eur, co je pekný rozdiel.

Výmena bola bez problémov a rýchla.

26 komentárov:

  1. Ahoj co hovoris na Olej Ford ktory tam davaju od vyroby? Vymenny ciklus je 20000km co mi celkom vyhovuj kedze to najazdim za pol roka:)Ako je to u BP VISCO 5000 FE 5W-30?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. netusim ako je to u BP lebo ja menim raz rocne nemam tolko km ako ty ja spravim nieco cez 10t. osobne by som 20t. olej v aute nedrzal, odporuca sa 15t. ako horna hranica ale na druhej strane som cital vela clankov, mam to aj tu na blogu, ze oleje vydrzia ovela viac, ja davam BP najma preto lebo je to syntetika, ford syntetika nie je. Hoci uznavam, ze triedenie syntetika, polosy... je len obchodny tah, lebo aj ten najlepsi synteticky olej ma zakladove mineralne oleje. Tento je synteticky a super cena.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak príklad ja som mal od výroby shell F 5W 30.. tak neviem, prečo som nemal olej ford hmm

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ved to nevadi, hlavne, ze splna specifikaciu to je najdolezitejsie, potom uz len zalezi na tom s kym sa ford dohodne na prvom naplneni.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. BP VISCO 5000 FE 5W-30 ako aj Castrol Magnatec A1 5W-30 majú klasifikáciu ACEA IBA A1/B1 a API IBA SL. Tieto oleje sú podľa API určené iba pre zážihové motory! Podľa ACEA použiteľné aj pre vznetové ale A1/B1 je podľa mňa veľmi málo. Okrem toho čo má ford s tým aký olej do nášho motora ide. Veď je to výrobok PSA! Ja idem meniť Total Quartz INEO ECS 5W-30 na http://www.olejshop.sk/oleje/automobilove-oleje/p/olej-total-quartz-ineo-ecs-5w-30-5w30-5litru/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. no ja vidim ine, ten BP splna specifikaciu FORD WSS-M2C913-B co je pre naftove motory a splna A1/B1-04 a to je definovane takto: Oleje pre benzínové a dieselové motory osobných automobilov a pre ľahké dodávkové automobily. Tieto oleje majú nízku HTHS viskozitu od 2,6 do 3,54 m Pa.s, prinášajú úsporu paliva. Takze to, ze to nie je pre naftove motory je blud.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ford vyžaduje vo svojej špecifikácii ACEA A1/B1 + vlastné testy. PSA vyžaduje ACEA A3/B3 + vlastné testy. Ford má servisné intervaly 20000 km. Peugeot 30000 km. Motor vyrobil PSA. Ja sa skôr spoľahnem na špecifikáciu PSA.
    Viem že tento olej je určený aj pre vznetové motory, lebo má ACEA B1, ale prečo nemá od API aj klasifikáciu C?

    OdpovedaťOdstrániť
  8. tak to uz je mimo moje info, pravda je, ze PSA by malo o tom vediet hadam viac, ale dal si mi aspon chrobaka do hlavy a pri dalsej vymene budem zvazovat, este dotaz, aky je rozdiel medzi B1 a B3?

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Zatiaľ nie, asi až v septembri.Ale už ho mám doma.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Tak som co to pocital na nete a musim povedat, ze si mal pravdu, co som sa pytal aj ludi co robia s olejmi a zaroven ich davaju do aut, potvrdili mi, ze do 1.4TDCi patri min. 5W - 40 s ACEA B3. Takze dalsia vymena bude zrejme s niecim podobnym. Mozem sa ta spytat preco si zvolil Total s ACEA B5? To je v podstate najvyssia trieda kvality len je to urcene pre DPF, teda pre filtre pevnych castic, je to ok? Je to v podstate olej s nizkym obsahom siry a pod. ked existuje aj Total s B3? preco teda B5?

    OdpovedaťOdstrániť
  11. ACEA B5 preto, lebo:
    B1 - štandardná kvalita, normálny interval, nízka HTHS
    B3(B4)-zvýšená kvalita, predĺžený interval, štandardná HTHS
    B5 - zvýšená kvalita, predĺžený interval, nízka HTHS
    Z toho plynie, že B5 je kombináciou lepšíh vlastností B1 a B3(B4)+znížená tvorba sadzí+málo síry atď. Sadze znečisťujú výfukový systém a hlavne Turbo! Síra má vplyv na koróziu.
    Ešte inak:
    B1-20000km-1rok-šetrím palivo
    B3(B4)-30000km-2roky-nešetrím palivo
    B5-30000km-2roky-šetrím palivo-menej sadzí-nižšia korózia
    Cenový rozdiel v prípade olejov TOTAL je cca 7€ na 5.litroch-to sa vráti na spotrebe.
    Pre mňa jednoznačne ACEA B5.
    Ford pripravuje revíziu normy WSS-M2C913-C práve na A5/B5: zdroj http://www.lubrizol.com/EuropeanEngineOils/A5B508.html

    OdpovedaťOdstrániť
  12. prosim vysvetli -> B5-30000km-2roky to akoze vymena po 30 tisic? vymenny interval mam v knizke napisanych na kazdych 15tisic, jazdim skoro len mesto tak menim po roku alebo 10tisic. To znamena, ze ked tam budem mat B5 mozem ho menit po dvoch rokoch?

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ono ten prístup k tomu istému motoru je zo strany Fordu a Peugeotu rôzny. Obidva sú samozrejme správne, ale mne sa páči ten Peugeot viac. Doporučené intervaly pre výmenu oleja podľa Peugeot pre náš motor sú 30000km a 2roky - preto olej B3(B4).
    Pozri tu:
    http://www.peugeot.co.uk/services-support/peugeot-services/why-choose-peugeot-service/recommended-service-intervals/

    OdpovedaťOdstrániť
  14. a ty tam planujes kolko nechat ten olej

    OdpovedaťOdstrániť
  15. 2 roky čo je pre mňa cca. práve tých 30000km aj tak je 20000 míľ 32000km. Preto som kúpil 5 litrov oleja, lebo niečo spapá.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. hmm... jazdis mesto, dialnice, medzimesto? co s toho viac?

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Každý pracovný deň do práce cca 5 km a naspäť, čo je cca 2400 km do roka. Ale časovo je to možno polovica. Ono je to jedno, lebo pokiaľ nie si taxikár alebo autoškola, tak sa to nedá považovať za zvýšenú záťaž pre auto. Toto auto je predsa postavené hlavne na premávku v meste nie po diaľnici.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. ano to mas pravdu, inak to mas velmi podobne ako ja, ja este robim parkrat do roka cestu na vychod, resp. dovolenka, tak mi to vychadza za ten rok okolo tych 10t. snazim sa teraz najst nejake diskusie a clanky o tom ci to tam moze byt dva roky, ake maju na to nazory.

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Pracoval som v autorizovanom servise Škoda a keď prišli nové oktávie, mali nastavený servisný interval na 2 roky a 30000km, ale v predpredajných pokynoch sme mali prestaviť tento interval na 15000km a 1rok. V manuály pre kupujúceho bola ale informácia zákazníkovi, že do servisu príde až o dva roky. Tak sme z toho ostali paf a kontaktovali Škoda auto Slovensko, aby to objasnili. Len že oni tiež nevedeli čo s tým a tak sme predávali polovicu áut tak a polovicu naopak. Keď som bol vo Vrchlabí na montážnej linke, tak som pýtal aký olej tam dávajú, lebo podľa VW normy by som vedel či je to longlife alebo nie, a oni mi povedali, že tam lejú stále niečo inšie, podľa toho, ktorý dodávateľ dá olej lacnejšie a že sa ani podľa čísla karosérie nedá zistiť čo tam vlastne je. Ale ubezpečili ma, že žiadna extra kvalita to nie je. Tak že názory v diskusii môžu byť rôzne ale trapné je, keď ani autorizovaný servis ani importér nevedel ako to vlastne je. Ale nikomu to nehovor :0)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. jasne, taketo praktiky su mi zname, ved servis zije zo servisu :) takze potrebuje pritiahnut zakaznikov. Ale vsade citam, ze max. by to malo byt 15t., ze hlavne mesto studene starty davaju tomu oleju dost zabrat, ze keby auto jazdilo stale, tak je mozne dat tie dva roky.

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Pokiaľ si pamätám pokyny z Mladej Boleslavi, tak sme ako autorizovaný servis mali považovať za autá so zvýšenou záťažou práve taxíky, autoškoly atď. Absolútne sa to netýka jednoduchého človeka, ktorý najazdí 3000km po meste do roka. Autoškola alebo taxík urobí 3000km aj oveľa viac po meste do mesiaca a tam sa majú skrátiť intervaly na polovicu.

    OdpovedaťOdstrániť
  22. musim si to nechat ulezat v hlave :) do vymeny mam este relativne daleko :) ale mam za to, ze skracovanie vymen su len peniaze do vacku predajcov a servisov. diky za podnetnu diskusiu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  23. ďakujem za návod, olej a filter som vymenil za pol hod. CASTROL magnatec 5W-30 A3/B4. Zatiaľ super, motor tak neklepe a aj pri vyšších otáčkach trochu stíchol. Na voľnobehu (až po zahriati motora nad cca 70 stupňov) mi však peblikáva kontrolka mazania, kolega mi na to pozrel a po demontáži filtra som zistil že som ulomil ten malý plastový výstupok. Neviem čo to je ale po výmene filtra za nový to prestalo a je to OK....

    OdpovedaťOdstrániť
  24. sam netusim aku mala funkciu, ale teraz to uz vdaka tebe vieme :) diky za postreh.

    OdpovedaťOdstrániť