štvrtok 12. novembra 2009

Chystám sa opäť chipovať z 68 na 92koní

Ešte som sa poriadne nespamatal z nepodarenej úpravy a už idem do dalšej. Avšak tu by to malo byť všetko ok, s touto firmou som si písal od začiatku čo uvažujem na chiptuningom, problém bol len v tom, že to bolo v Čechách, teda problém, skôr vzdialenosť. Písal, resp. píšem si s Michalom V. a musím priznať, že ma presvedčil svojou profesionalitou, tomu zodpovedá samozrejme aj cena, preto som ho doteraz žiadal len o pomoc, radu a najmä mnoho informácií ohľadom chiptuningu, ochotne mi všetko vysvetlil.

Pred pár dňami som zablúdil opäť na ich stránku www.chiptuner.cz a zistil som, že už majú pobočku aj v Bratislave a ponúkajú nejaké zľavy, tak som neváhal, napísal Michalovi a áno majú novú pobočku v BA a cena sa dohodla na necelých 260 eur. Je to oproti minulej skúsenosti o 100 eur drahšie, ale viem, že majú profi prístup, zariadenia a pod. okrem toho spravia kompletnú diagnostiku pred úpravou. Teraz už len čakám kedy zavolajú a dohodneme termín. Po úprave udávajú výkon 92koní z pôvdných 68 a 210Nm krútiaci moment zo 160Nm teda výkon stúpne z 50kW na 68kW, s tým, že to majú odskúšané, upravovali už toto auto a má po úprave už 80 tisic a bez problémov, viem, že 80tis. nie je veľa ale ak sa navýšený výkon bude využívať rozumne nevidim v tom problém. Problém vidím v STK keď auto vytáčajú na max. otáčky, veď uvidím vo februári ma to čaká, tak hádam ten rachot prežije a teda aj ja...

po úprave napíšem ako to prebiehalo... držte palec.

6 komentárov:

  1. tak ja držím, len neviem, či naše auto je stavané na taký výkon. Ja by som sa osobne do toho nehrnul :(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. uvidime, sam som raz za a raz proti :) ale nechcem to na sport, ale na beznu jazdu, chiptuning je totiz dobry aj pre mestsku jazdu, co je moj pripad, posunie vykon do nizsich otacok a netreba tolko radit, nejde tu o zavodne jazdenie, nejde mi o to jazdit maximalkou co auto da to nikdy nerobim ani nebudem dodrziavam rychlost a na dialnici chodim ako de.... :) 90 - 100 takze ide skor o vyladenie chodu co chiptuning splna, tak uvidim :) poznam chlapika co ma chipnute auto od novoty a fakt to auto nesetri sam to o sebe tvrdi teraz ma 130 tisic a pohoda ale ide o ineho forda mondeo tusim. Pocitam, ze pri mojom jazdeni sa vykon aj tak nepresvihne cez 50kW len ten vykon vyuzijem pri nizsich rychlostnych stupnoch a otackach, co je moj zamer.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak veď ok, ja Ti držím prsty... inak som Ti písal na icq, tak mi skús prosím poradiť. taká téma tu nieje :( vďaka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ano odpisoval som ti ale bol si offline tak neodoslalo spravu, bohuzial nerobil som to ani neviem ako sa to robi, ked to zistis tak mi daj vediet aj fotky sprav a hodim to sem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ono nejde ani tak o vykon, ako skor o krutak - tam bude asi hodne trpiet spojka. Kazde auto je stavane a pirpsoebene na dany motor - teda fiesta tdci 50kw ma inu spojku ako 66kW, ma inak nastavene tlmice a pod...

    Toto otazna vydrz takehoto rrelativne dost sinleho chipnutia.
    Inak co sa tyka samotneho hdicka - chvilu boli dve verzie 1.4 - tato "jednoducha" 50kW verzia s obycajnym turbom bez VGT a len 8 ventilmi, potom 66 kW verzia s VGT, 16 ventilmi. Ten motor u nas ani tusim nebol dostat, ale na zapade sa daju najst kusky s tymto motorom - ale tusim len v C3 a 206. Z pre mna neznamych dovodv prestalo PSA tento motor produkovat a radsej robia 1.6 66kW HDi/TDCi verziu.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. cital som, ze rozdiel medzi 1.4 a 1.6 je len v prevrtani valcov, to je samozrejme motor, cize motor je ten isty len je prevrtany na vacsie valce o tej spojke neviem ale moze byt.

    OdpovedaťOdstrániť