štvrtok 20. mája 2010

Kedy podtáčame motor?

Prečítal som mnoho článkov na tému podtáčanie naftových motorov, zakaždým som chcel vedieť, aké sú otačky motora, ktoré dokázeme označiť za práve tie, keď už motor podtáčame. Na základe týchto prečítaných informácií si dovolím tvrdiť, že motor možno označiť, že je v nízkych otáčkach vtedy, ak sú tieto otáčky nižšie ako voľnobežné otáčky motora.

A kedy motor podtáčame?

Napr. keď prichádzame ku križovatke, na semafóre svieti červená, podraďujeme a zelená nie a nie skočiť, tak dobrzďujeme s tým, že zabudneme vyradiť rýchlosť, vetdy môžu otáčky motora klesnúť pod voľnobežné otáčky a práve v tomto momente trpí zotrvačník, motor sa trasie a to je už zle, na to si treba dávať pozor, párkrát takéto pozabudnutie nás môže stáť dosť draho.

Tiež keď ideme piánko po meste na 4. rýchlostnom stupni 50km/h, otáčky cca 1300 a potrebujeme akcelerovať, prudko zošliapneme plyn, v tomto prípade výhodné podradiť.

Toľko moje postrehy...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára