piatok 12. marca 2010

Ako na to: Montáž tuning boxu

Okrem možnosti dať si načipovať riadiacu jednotku, je možnosť kúpiť externý box, ktorý sa pripojí na common rail rampu. Tento tuningbox alebo powerbox, speedbox či iné názvy upravuje dĺžku vstreku a množstvo paliva. Je to v podstate založené na oklamaní riadiacej jednotky. Ochranná funkcia motora zostáva zachovaná.


Teraz by som sa chcel venovať montáži takéhoto boxu, tu je návod. Celá montáž by podľa manuálu nemala trvať viac ako 25 minút avšak bude to niekde okolo 35min.


V prvom rade bude treba demontovať kryt vzduchového filtra, sú to 3 skrutky, potom ďalšie 2, ktoré držia potrubie vzduchového filtra, na ktorom je MAF senzor. Odskrutkovať 8mm skrutku držiaka MAF potrubia. Dáme dole celý vzduchový box, treba tiež poodpájať rôzne plastové hadičky, ktoré bránia demontáži vzduchového boxu, najmä v zadnej časti a box vyberieme.


Je ešte treba odpojiť klip, ktorý drží zväzok káblov k vzduchovému boxu, tak ako je to na obrázku. Postupujte podľa obrázku, zvýraznené sú dôležité body. Nahmatajte konektor common rail a vytiahnite ho, tak aby bol dostupný. Nahmatanie a vyťiahnutie konektora môže byť dosť časovo náročná operácia, záleží na šikovnosti vašich prstov. Zapojte konektory powerboxu a opačným postupom namontujte.





Ešte tlačený manuál z anglického originálu, nakoľko moja verzia je zjednodušená. Týmto ďakujem ľudom z portálu tdocuk.com Manuál

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára