utorok 5. januára 2010

Vrchný a spodný kryt motora

Už keď som kúpil auto som si všimol, že nemá spodný kryt motora. Najviac som si to však uvedomoval, keď som zistil, že mi chodí do motora spávať kuna, spravil som opatrenia, aby tam nechodila, ale keby tam ten kryt bol nemala by šancu. Netuším čo viedlo Ford k tomu, aby tam ten kryt nedal. Bez krytu trpia motorové časti, alternátor (je nízko), remenica najmä cez zimné mesiace, keď je na cestách soľ. Nehovoriac o špinení motora. Takže taký spodný kryt by sa zišiel, len že ho nikto nepredáva, je tu však možné riešenie. Kedže tento motor sa montuje do viacerých značiek a napr. Peugeot 206 spodný kryt má, bolo by možné ho upraviť a namontovať. Diery na skrutky by mali sedieť, to overím v lete. Kryt z 206tky stoji niečo pod 23eur teda celkom zaujímavá suma. Tu je link na eshop na spodný kryt

Aktuálne k spodnému krytu: písal som si s chlapíkom, ktorý predáva spodné kryty a povedal, že na naše auto kryt neexistuje a z 206tky sa upravit nedá, tak už neviem.

Čo sa týka vrchného krytu motora, upozornil ma naň Andrej, ktorý komentuje blog, vďaka Andrej. Takže tento kryt sa len vezme z 206tky a nasadí na motor, uchytí sa 4 skrutkami a hotovo. Kryt zakrýva turbo, hadicu od turba a ťahá sa až nad ručnú palivovú pumpu. Kedže má v sebe penu, mierne tlmí hluk motora. Jediný nedostatok to má ten, že keď otvoríte kapotu motora, tak uvidíte nápis HDi a znak Peugeot, Citroen alebo Mazda :)

4 komentáre:

  1. pravdepodobne sa jedná o spodny kryt citroén C3 1.4 HDI

    OdpovedaťOdstrániť
  2. podla obrázkov spodného krytu, bude pravdepodobne lepsie pasovat ku spodku karosérie,ako kryt 206-ky

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Spodný kry nemá, lebo okolo motora ide od predu, podod motor a dozadu výfuk a kryt by sa roztopil.

    OdpovedaťOdstrániť